Велика свирка на суду: Клер Тори против Пинк Флојда
Биографија групе „Pink Floyd“ пуна је судских спорова у вези са ауторским правом, а углавном oкo распадa групе. Предмет овог текста је спор између Клер Тори и групе у вези са коауторством над песмом „The Great Gig In The Sky“ („Велика свирка на небу“).

Клер Тори је је певачица која је 1973. године имала добру сарадњу са „Abbey Roud“ студијем, у којем је група „Pink Floyd“ у то време завршавала свој најпопуларнији албум „The Dark Side Of The Moon“ („Тамна страна Месеца“). Вероватно најутицајнији тренутак у њеној каријери јесте онај када ју је Алан Парсонс, инжењер звука групе, позвао је да учествује у једној песми. „Када ме је позвао, рекла сам да не могу да дођем… Питала сам о чијем се снимању ради, а када је Алан рекао Пинк Флојд, била сам помало разочарана. Нисам била баш велики обожавалац“, рекла је Клер за биографију групе.
Договор је ипак постигнут и приступила је снимању.
Рекли су јој да импровизује, да је песма о рађању, смрти и свему што је између, да се препусти и пусти глас „емотивно, на почетку гласно, а на крају тихо.“
Након што је отпевала, покупила је својих 30 фунти хонорара и напустила снимање. Договор, осим хонорара и начина певања, није обухватао ништа. Није ни помишљала да ће извођење бити објављено у целини. Мислила је да ће њено „мјаукање“ (како она каже) бити само експеримент или ће, евентуално, бити објављено у позадини неколико тактова.
Албум је објављен 1. марта 1973. и врло брзо је популарна призма обојила излоге музичких продавница. Торијева је купила албум, код куће га је послушала, а песму „The Great Gig In The Sky“ слушала је у сузама. Њена песма објављено је у целини, као аутор наведен је Ричард Рајт, клавијатуриста!

Клер није певала са групом на турнеји, само је добила две карте за један од концерата. „Бојим се да сам заплакала док су изводили „The Great Gig In The Sky“. Мислила сам да је то нешто моје и да је требало да будем са њима на бини и певам. Дуго сам била повређена.“
Албум је продат у неколико десетина милиона примерака и донео је невероватну суму новца групи, а Клер, као аутор једне од најупечатљивијих песама са албума, зарадила је свега 30 фунти хонорара.
Тужба
Године 2004, Торијева је тужила бенд са захтевом да се истакне њено коауторство за предметну песму и овлашћења која из таквог положаја проистичу (и учествовање у расподели зараде).
Спор је завршен 2005. године вансудским поравнањем у њену корист. На новим копијама албума је истакнута као коаутор са Рајтом, а исплаћена јој је непозната сума новца. Детаљи споразума су затворени за јавност.
Вансудско поравнање је уобичајен исход спорова велике вредности у вези са ауторским правом. Да поравнања није било, очекивала би се дуга и скупа парница у којој би (вероватно) Торијева добила шта је захтевала.
Клер је поднела тужбу након више од 30 година, што јој право допушта, са обзиром на то да је ауторско право апсолутног карактера.
Имајући у виду да певачица у овој ситуацији није „само“ интерпретатор, већ је коаутор песме (Рајт – клавир, Тори – глас, импровизација „текста“), те је, заједно са Рајтом, носилац ауторског права, тј. ужива сва имовинска и морална овлашћења аутора. Клер би се као коаутор морала назначити на свакој копији албума, што није спорно. Према домаћем праву би суд морао утврдити допринос два уметника у стварању дела, те сразмерно доприносу доделити економску корист.
Уз то, свако извођење песме на концерту сматрало би се повредом права (представљања дела) Торијеве. На то се може додати морално право Клер као коаутора (интерпретатор такође има то право, сужено) да се успротиви свакој измени дела.
Бројна су питања која би суд морао да размотри уз бројне тешкоће, међутим, њима се овај текст неће бавити. Уживајте у песми: